Ahad, 31 Mei 2009

KELMARIN

Kelmarin...

pada saat diri terasa sepi,
wangian sirih menerjah ke deria bau..
mengekori ...setiap ketika,
firasat apakah yang sedang di uji lagi..??

tiba-tiba aroma ini hilang..!!
dan muncul kembali...
bagai ada sesuatu sedang memerhati...
menjalar rasa kebirai hati,
terpisat seketika ,
apa perlu aku menakul makna?
atau biar ia menjadi misteri maya...

kelmarin...

yang Kau pinjamkan padaku..
yang sedetik waktu itu..
yang perangkap aku ..
dalam dua dimensi dunia berbeza....
bagai ingin menyulam rasa...
izinkan aku terus berada di sana...
kerna di sini tiada apa lagi.


~pc qzh ~

2 ulasan:

  1. Salam Puspa Cendana,

    "sepi" berdiri dalam sifatnya yang tersendiri,
    maka rasainya dengan sebaiknya ...

    BalasPadam
  2. Salam kembali Zul....

    Bicara sepi ku kali ini...agak berbeza dari biasa....aku seolah dalam demensi berbeza Zul...aku seakan di perhati oleh seepasang
    mata....yg sering mengekori ke mana aku pergi....aaahhhhh.....andai aku dapat melihat
    apa tersurat dari yg tersirat...alangkah bagusnya yer....

    BalasPadam