Rabu, 8 April 2009

CINTA KU PADA KHALIQ KU

Duhai...sayangku,
usah kau bimbang dan ragu...
biar puisiku sentiasa berlagu
akan puspa cendana ini senantiasa mengingat waktu...
jangan kau bimbang juga sayangku...
hati ini kian marak dalam asmara pada Yang Satu
dalam malam yang kelam aku sering tersungkur di kakiNya
dalam tafakur yang panjang penuh makna,
kau...sayangku..
memang iman tidak boleh di warisi...
aku sungguh2 mengerti ...apa maksud tersembunyi..
jangan kau merasa sangsi akan diri ini...
rindu, kasih dan cintaku ini
hanya untuk Khaliq ku yang selalu ku puja dan puji
ketika aku bersunyi diri...
adakah itu juga perlu aku khabari...???
pada setiap insan yang ingin mengenali????
tidak...
tidak ..sayangku...
ianya perlu keikhlasan di hati...
hanya Khaliqmu yang dapat menilai apa yang tersembunyi...
percaya lah...aku ini...
setiap dakwah perlu jujur dan ikhlas hati..
jika hanya menunjuk-nunjuk diri
itu tiada apa-apa ertinya lagi...
perhatikaan apa maksud yang tersembunyi
de sebalik puisi ini....
salam sayang...

~puspa cendana QZH~selalu mengingati...




*Hakcipta Terpelihara PUSPA CENDANA QZH 2009*

Tiada ulasan:

Catat Ulasan