Khamis, 2 April 2009

Di Kamar Maya Sepi

Aku termanggu di birai sayu
mengepuk rindu yang mula suram
de balik awan mendung nan kelam
untaian kasih semalam....
menjadi luka yang sangat dalam...
aaahhhh.....
tidak mengapa..
akan Puspa Cendana ini mendakap
segala-gala rindu
dan segala-gala kasih...
biar segala-gala cinta..
terus bersemadi di jasad
dan akan Puspa Cendana ini membawanya
ke liang lahad...
lagi pun usiaku dah hampir ke ujung
di bila-bila masa dan
di mana-mana tempat
aku tidak terlepas dari takdirNya...
untukmu yang pernah merinduiku
aku juga tidak pernah jemu padamu
tetapi hasratmu bukan padaku...
lantas biarkan aku berlalu
membawa bersama rindu, kasih dan cintamu...
kembali ke tempat asalku..
dan bila rindumu terlalu
kau bisa saja bermentera
menyebut-nyebut akan namaku....
aku rela kau kembali bersama puterimu...
dan...
aku Puspa Cendana mu..
tetap dengan kesejatian pada cintamu.....!!!!!


~Puspa Cendana~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan