Ahad, 28 Jun 2009

GUNDAHKU DI UJUNG BENUA...

Bagaimana dapat aku berdansa bersama
jika gundahku terlontar di ujung benua
lalu tidakkah itu menambah luka di dada?
sedang engkau dalam rindu yg membara?

Dalam remang senja , aku sering berduka
mengapa takdir memberatiku setiap ketika...
di balik tabir jingga yg penuh rahsia
aku menyelubungi diri
dalam teleku tafakur
mencari kesejatian hakiki
namun rencam berduri yg kutemui...

Aah engkau....

Pelarianku sudah ke penghujung
andai ada sisa2 penghidupan
biar aku bersimpuh di ujung malam
pada Dia aku lurut segala rindu dendam
menghiba pada hangat air mata..
dengan luka yang terpendam..!!


;qzh~puspa cendana~

1 ulasan:

  1. salam pc
    aku tertarik dengan ungkapan jingga yang selalu hadir dalam pusimu...penjelasan sebenarnya apa?

    BalasPadam