Khamis, 6 Ogos 2009

PUISI BUAT SEORANG SAHABAT...

Salam buatmu sahabat2ku...

Dalam sebak yang mengetir aku bersyukur
kerana Dia mengurniakan aku permata-permata
dari lembah kasturi...
menghening dan mencanai seluruh sukmaku..
hingga mengalir darinya bibit-bibit kasih
yang bisa menjernih cerminan hati yang hitam
yang kusut, yang gundah malah yang kian malap..
di mamah waktu...
Tuhan!!!!....
Agongnya kuasaMu....
tika longlai kakiku dalam derita merembat cinta dusta...
Kau datangkan aku para sahabat yang sangat setia..
ia bagai penyembuh segala duka,
Sahabatku...
andai waktu bisa di putar semula...
kan ku bina sebuah tugu...
yang akan ku tulis dengan tinta syahdu...
bahawa kamu adaalah sahabat-shabat yang aku tunggu!!!

:Sebuah garapan istimewa buat seorang yang bernama sahabat
dari QZH...

1 ulasan:

  1. salam pc
    muga aku pun sahabatmu jua
    mungkin sahabat puisi
    yang selalu menanti

    BalasPadam