Rabu, 28 April 2010

Hamparan Rindu Untukmu...

Selembar rindu yang ku hampar
menjadi hamparan untukmu...
menjejak kasihku...
hingga ke perdu syahdu...
lalu..kau semai di kiri kanan..
benih-benih cinta..
bagai kudup kembang pagi
menyebar wangian
ke penjuru semesta...

Di ufuk waktu lambaian rindumu
menusuk kalbu...
aku jadi terharu...
ketika aku dalam kebuntuan..
kau menghulur salam...tanda ikhsan..
bagaimana harus aku katakan?
sedang badai ..menghempas karam hati..
berkecai menjadi pepasir...
yang mendap di dasar lautan...
nan dalam...

:PA

4 ulasan:

  1. bertanya tuhan
    &
    terimalah dia seadanya

    BalasPadam
  2. Buah-Khuldi

    Aku telahpun membeli perasaan yang remeh temeh,
    dan itu telah memujuk perasaanku akan kehilangan PUSPA CENDANA
    terang sudah dompetku,
    dan hatiku juga terang;
    dan akhirnya Aku tahu yang awan awan akan
    berarak semakin dekat untuk kepalsuan yang cerah
    O engkau pepasir yang mendap di dasar lautan nan dalam,
    beringatlah yang engkau tidak lagi melihat cahaya tetapi
    Itu yang mana adalah api yang hebat akan membakar
    kamu dari debu menjadi abu !

    BalasPadam
  3. salam puspa,

    Rindu itu anugerah-Nya
    pandai-pandailah kita
    menerimanya

    BalasPadam