Rabu, 25 Ogos 2010

Menjejak rindu...

Aku kemari untuk mencari rindu yang ku tebar dulu..
puas ku geledah dari penjuuru ke penjuru
namun tidak dapat ku hidu wangian itu..
apakah buta segala pancaindera
hingga tidak dapatku merasa ?
bertapa lelah aku mengembara
dari masa ke semasa sambil segala nya terbelenggu..
demi sekepuk rindu !

Masa kian meruncing..
aku tidak dapat bertahan di belantara
sepi...
lalu langkah tapak ke tapak...
mencari jejak yang mungkin masih tersembunyi di celah semak-semak rasa
yang masih terdengar degup getarnya
walau ke mana aku berkelana !

Oh ! jalinan...
gerakkan isyarat mu..
agar bisa aku menghidu di mana rinduku dulu
yang pernah bertamu di qalbu !


:p.c@p.a

2 ulasan:

  1. pengantin rindu

    satu mayat terkubur;
    segala tubuh badanku hancur luluh;
    bukan begitu! bukan begitu!
    kain kapanku terlerai benangnya satu persatu,
    dan seterusnya teranyam Kain Putih.
    setelah menulisnya Engkau,
    semenjak kehidupan ku telah kau miliki.
    Aku bernafas;
    Aku bernafsu;
    hiburan ada di sana;
    hiburan ada di mana mana;
    ini semua kepalsuanku,
    yang mana maut telah datang;
    dan bagaimana Aku terhindar darinya !
    Aku seharusnya menjadi lebih lebihkan mengemis di Kedai Kedai Menjual Arak Yang Berlesen.
    O Suami Kaki Botol !
    Yang masih Tolol,
    atau apa yang ada di dalam Botol
    yang Terperam Sekian Lama
    berkocak Cinta Asmara Kita !
    O kasihku !
    Aku tidak sepatutnya menyintai orang lain,
    hanya dengan diri sendiri !
    ......Ambillah kapak, belahlah dada.

    BalasPadam